keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Härlig onsdag!

Sitter och myser på min vita soffa i vardagsrummet med laptopen i famnen. Bläddrar bland alla trevliga bloggar, samlar på mig en massa inspiration och planerar lite inför festen på lördag. Det är nämligen så att vi i veckoslutet har bott så länge som ett år i vår lägenhet nu. Köpte den ifjol i september och använde hela september till att renovera allt från golv till tak. Det har vari ett väldigt trevligt år i våran alldeles egna lägenhet. Jag har sysslat med en massa vad gäller inredning och DIY. Skönt då ingen stoppar ens mer eller mindre galna ideér utan jag har helt fria händer att förändra och förnya precis som jag vill ha det. Okej visst, gubben sätter ibland lite käppar i hjulen, men han brukar vara nöjd då han ser slutresultatet. Kanske han bara inte har detdär ögat som klarar av att föreställa sig det färdiga slutresultatet?


Stack mig in till Tiimari idag då jag märkte att mitt lager av ljus börjat försvinna. Kollade redan ett tag sedan att de hade en massa blockljus på erbjudande för -40%. Hade tur och fyndade 6 fina blockljus, tre sådanahär silvriga och tre vita rustika (heter de så), i vilket fall som helst så tycker jag att jag gjorde ett kap för 12€ för 6 stora blockljus, och ännu till med yta på.

Två av ljusen fann genast sin plats på matbordet. Faten jag har under hade jag med mig hem från Loviisan Aitta i veckoslutet. Färgerna på detta foto är kärlek för stunden. Underbara nyanser som jobbar fint ihop. Blicken vilar i dessa foton, eller vad tycker ni?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti